Onenote training: in stappen naar een professional

Het is niet verwonderlijk als je, net als zovelen, vele notitieboeken door het huis hebt liggen vol met gedachten en aantekeningen. Je wilt heel graag afstappen van papieren notitieboeken en al je gedachten opslaan in een digitale omgeving. Wat als ik je vertel dat het mogelijk is om in je notities te zoeken, ze eenvoudig met anderen te delen en over ter wereld toegang te verschaffen tot je notities?

Dit alles doet Onenote training, dat al jaren de leidende software is op dit gebied. Als je het correct doet kun je sneller en efficiënter werken. Daarom heb ik hieronder een aantal tips gegeven hoe je een professionele gebruiker van Onenote kunt worden.

De eerste stap is het synchroniseren van notitieboeken. Indien je notities alleen opslaat op je thuiscomputer gebruik je de software als een veredelde tekstverwerker. Maar, je kunt zoveel meer uit Onenote halen. Je kunt namelijk ‘s morgens notities opstellen en zodra je op je werk bent, werk je hieraan verder.

logo Training-OneNote_ea61cfbcf2acf02e666bc146caf5e5f7

Het tweede punt is het maken van audio of video notities. Het optypen van notities kan al snel gaan vervelen. Het is ook gelijk een meer visuele en interactievere manier om notities te maken.

Het derde punt is het effectiviteit organiseren van je notities. Als beginner ben je veelal snel geneigd om conservatief om te gaan met het creëren van je notitieboek en secties. Maar, het wordt veelal aangeraden om zoveel mogelijk notities, pagina’s  en secties te creëren als je wilt. Dit maakt organiseren een stuk eenvoudiger. Ter illustratie: stel je ben een student aan een middelbare student, dan is het aan te raden om voor ieder vak dat je volgt in een semester een notitieboek te maken. Vervolgens maak je voor ieder onderwerp aparte secties, en voeg je pagina’s of notities toe elke dag dat je dit vak hebt.